14.8.09

סבתאלבום - חלק א'

גם לסבתא שלי היתה יומולדת ביוני. כלומר, הסבתא האחת שעוד נשארה לי (וכמו שהסבתא השניה נהגה לומר, טפו טפו חמסה חמסה, עד מאה כעשרים). מלאו לה 85, ודודה שלי (כלומר, אחות של אבא) ביקשה שאכין לה אלבום, כי לסבתא שלי יש חיבה עמוקה לתמונות והיא באמת מהאנשים האלה שמסתובבים עם שני אלבומים עם תמונות של הנכדים בתיק בכל רגע נתון, כי אף פעם אי אפשר לדעת מתי תצטרכי להשוויץ.

לא קיבלתי יותר מדי הוראות והנחיות, ולכן הקונספט העיצובי של האלבום הונחה על ידי מה שאני יודעת על סבתא, שזה לא מעט, בהתחשב בכך שאת ילדותי המוקדמת ביליתי בעיקר אצלה בבית...

סבתא שלי לא אוהבת קשקושים. היא לא אוהבת צבעים צעקניים, ולא עומס ויזואלי, ולא כל מיני קישוטים שמטרתם אינה ברורה. לכן כל הדפים עוצבו בסגנון נקי, כמעט מינימליסטי, ואת מרבית הקישוטיות הוספתי באמצעות brushes, הגירסה הדיגיטלית לחותמות :) את רובן הורדתי מכל מיני אתרים, וכשלא מצאתי מברשות שמתאימות למה שראיתי בדמיוני, הכנתי אותן בעצמי (לראיה, חותמת הסביון שתראו להלן).

במקום לתת כותרות לדפים, כמו שעשיתי באלבומים המועטים שהכנתי עד כה, הלכתי דווקא לכיוון של ציטוטים; את הציטוטים מצאתי באוסף הפרטי שלי (אני חובבת ציטוטים ידועה) וברשת, וכולם נכתבו באותם שני פונטים כדי לשמור על אחידות סגנונית. ולא לדאוג בעניין השוליים שנראים בחלק מהדפים - זה כדי לפצות על הבליד של החיתוך (אני משתכללת).

כיוון שלא השתמשתי כאן בקיטים כמעט בכלל, אלא רק בניירות שלהם וגם זה רק לפעמים, אני לא מוסיפה פירוט עבור כל דף. אם למישהי יש שאלה ספציפית לגבי דף מסוים, אני אשמח לנסות לאתר מקורות בשבילה. בסוף הרשומה יש רשימה מאוחדת של כל הקיטים והמברשות שהשתמשתי בהם באלבום. בנוסף, בכמחצית מהדפים (גם אלה שיופיעו בחלק השני) השתמשתי בסקיצות של page maps.

הפוסט יפוצל לשני חלקים כדי שלא יצא ארוך מדי.

זו הכריכה; פירוש שמה של סבתא שלי ברוסית הוא "אהבה" (ממש כך), ולכן תוספת הכיתוב. נכון שהיא נראית כמו כוכבת מהוליווד הישנה?

סבתא שלי (כמו גם סבא שלי) נולדה ברוסיה; דודה שלי פילחה מאצלה את שתי התמונות המהממות האלה, בהן מופיעות שתי הסבתות רבתות שלי (כן, מסתבר שצריך לומר סבתא רבתא ולא סבתא רבא) וגם דודה של סבתא.

וגם התמונה הזו פשוט מגניבה, של סבתא ליד המיקרוסקופ שלה (עם סבתא רופאה המטולוגית, לעשות בדיקת דם בשבילי היה חגיגה). הוספתי לה חותמות אנטומיות של גוף האדם והלב. הציטוט הוא בלטינית (סבתא מבינה), ופירושו "לרפא את החולה באמצעות ידע".


בדף הבא מופיעה תמונה של ציור של סבתא כילדה; הציור הזה נשאר מאחור כשעזבה את רוסיה, וכל מה שנשאר לה ממנו זו התמונה הזו, שהיא כבר מצהיבה וישנה מאד, אז חשבתי להנציח אותה באלבום. הצמדתי אותה לדף שהזכיר לי מאד טפט ישן, וגם מסגרת ומסמר.


עכשיו כפולה של סבא שלי, אני בהחלט מרוצה ממנה,ונהניתי לעבוד עליה. משום מה היא מסרבת להסתדר זה-לצד-זה, אז התמונה העליונה היא צד ימין והתחתונה - שמאל.


הדף הבא הוא חצי מהכפולה של אבא שלי, שבו מופיעות תמונות ילדות שלו. זה למעשה הדף הראשון שהכנתי בשביל האלבום והוא הכתיב את הסגנון. כאמור, את הסביון יצרתי בעצמי.

[הדף הזה הוא די CASE של עמוד שראיתי באתר taylor made.]
וזה חצי מהכפולה של דודה שלי, גם כאן בתמונת ילדות מוקדמת.


וכאן הם ביחד. הפכתי את התמונות לגוון ספיה כדי שיסתדרו עם צבעי הרקע שבחרתי. הפרחים צוירו ונצבעו ידנית, והוספתי "חותמות" של עצים וציפורים בהתאם לציטוט.


זה דף חמוד שמבוסס על תמונה מהיומולדת שלי בגן. מאד שימח אותי למצוא תמונה של סבא וסבתא רוקדים, אפילו אם גם אני נדחפתי לפריים (בכל זאת, היומולדת שלי), והציטוט הוא מאחד הסרטים האהובים עלי, playing by heart.


כפולה עם תמונות של חברים מכל מיני מקומות, אני לגמרי התאהבתי בעצים האלה...



זהו להפעם, המשך יבוא בקרוב.

קיטים: Fraicheur vivifante, paislee park avenue, cuddlebees (13 of 30), cherry moka, just for me, marguerite et papillon.


מברשות: tiffcali06, Falln, obsidian dawn, room 122, horhewsbrushes, green eyed butterfly, hawksmont, the rusty leaf, centric propaganda, doddle-lee-doo, dead brushes, mouritsaDa, epuscasu, coolwing, keep waiting.

6 תגובות:

  1. יפהפה ומיוחד. כיף לסבתא שלך, נשמע שהיא תאהב.

    השבמחק
  2. פשוט מקסים! אלבום ממש מיוחד, ואהובה עלי מאד המינימליסטיות, בלי "להשתגע" עם הרבה קישוטים וכו' כמו שקורה הרבה באלבומים פוטושופיים.
    בקיצור, המם. השראה ענקית עבורי!

    אני חייבת להגיד לך, אגב, שלדעתי בתמונה שבה אבא וסבתא שלך רוקדים ואת "נדחפת", לדעתי זה לא נשדחפת, זה שהם עשו לכם גשר, ואת בראש הרכבת, שבדיוק עוברת שם :)

    השבמחק
  3. תודה רבה :)

    וכן, גם אני הגעתי למסקנה שזה היה גשר, אבל זו עדיין תמונה חמודה :)

    השבמחק
  4. WOW אלבום מדהים מדהים!!! אחד הדיגיטלים המקסימים והיפים שראיתי! אהבתי את העדינות והמינימליסטיות אבל עדיין האלבום צבעוני ועשיר. התמונות יפות ומיוחדות כולן. מתנה מדהימה ומרגשת ואת ממש מוכשרת!

    השבמחק
  5. מיכלי, זה פשוט מהמם!!!! אני חייב להראות את זה למירב - היא תתעלף!

    אני בדיוק עסוק עכשיו במיפוי אילן היוחסין הענף שלי (450 איש וגדל בהתמדה) וזה כולל בין היתר נבירה בין כל מיני תמונות מסוף המאה -18.

    יש מצב לשכור בעתיד את שירותייך להכנת אלבום משפחתי?

    השבמחק