19.10.09

מיני אלבום בתיק

חומרים:
קארדסטוק (או קרטון) מלבני באורך של 10.5 אינץ', וברוחב של 6.25 אינץ'.
קארדסטוק נוסף (אפשר בצבע שונה), בגודל של 7 אינץ' על שלושה אינץ' לפחות.
חתיכת קארדסטוק בגודל 6.5 על 3 אינץ' (עבור אלבום שמכיל 14 דפים).
14 מלבני קארדסטוק, אפשרי בצבעים שונים, בגודל של 3.5 על 4 אינץ'.

נתחיל עם קארדסטוק מלבני באורך של 10.5 אינץ', וברוחב של 6.25 אינץ'.
בקצה הימני, מסמנים קו קיפול במרחק של 0.5 אינץ' מהקצה.
בקצה השני, מסמנים קווי קיפול במרחק 4.25 ו- 5.75 מן הקצה השני.

עבור כל קצה בתחום ה- 10 אינטש, נסמן 1.25 אינץ' מן הפינה, ונסמן משולש ישר זווית מקוי הקיפול האמצעיים ועד לסימון. בתמונה אפשר לראות שסימנתי גם בתחום החצי אינץ' המיותר (בתמונה שוליים של 2 אינץ', אצלכם צריך להיות קצר יותר) שני קווים ישרים לגזירה של הלשונים (flap) העליונה, שתהווה תושבת לסגירה.


גוזרים על פי הקווים המסומנים, כך אמורה להיראות התוצאה לאחר גזירה (שוב, אצלי הלשונית ארוכה יותר, אצלכם צריכה להיות כחצי אינץ').
לסגירה, נגזור חצי עיגול (אני סימנתי באמצעות צלחת, בהתאם לגודל הצלחת הסגירה תהיה עמוקה או שטוחה יותר, איך שבא לכם), אפשר עם מספרי צורות, כמו שאני עשיתי כאן. את הצורה החתוכה נדביק על הלשונית שהשארנו בגזירה, ונניח להתייבש.

הדפים הפנימיים יודבקו לגב התיק באמצעות אקורדיון; לצורך זה, אותו ניצור מקארדסטוק באורך 3 אינץ' וברוחב 6.5 אינץ', ונסמן עליו קווי קיפול לכל הרוחב, במרווחים של 0.25 אינץ' הערך (אני קיפלתי בדיוק במרווחים של 0.5 ס"מ). את הקווים נקפל פעם לימין ופעם לשמאל (כלומר, קו קיפול אחד לימין, וזה שאחריו לשמאל) לקבלת אקורדיון, שנראה כך. (אם נשארו עודפים, אפשר לחתוך אותם).

שימו לב שאני מכניסה את הדפים הפנימיים לאורך (כלומר, הצלע שארכה 4 אינץ' תודבק לגב התיק). אפשר להכניס אותם גם לרוחב (הדבקה של הצלע שארכה 3.5 אינץ'), זה נכנס יופי וגם נראה סבבה, אבל אז אני ממליצה לקצר את האקורדיון ל- 2.5 ס"מ כדי לא לסתום את כל האורך של הנייר.

זה הזמן לקשט :) הנה כמה תמונות מהמיני אלבום שאני הכנתי, ממתין שימלאו אותו בתמונות מהשנה הראשונה של התינוק. כל הקארדסטוקים הם שאריות (הרוב של אמריקן קראפטס, חלק של DCWV) וראב-אונים של fancy pants, october afternoon, daisy bucket ו- three bugs in a rug. הקישוטים של heidi swapp, DCWV, basic grey וחלקי דפים מפריז.














אחרי שכל הדפים הפנימיים מקושטים, נמרח את האקורדיון במעט דבק, ונצמיד אליו את שוליהם. את שני הקיפולים הקיצוניים ביותר לא מורחים בדבק בשלב זה. התוצאה הסופית צריכה להיראות כך



לבסוף, נמרח את החלק החיצוני של שני הקיפולים שלא נגענו בהם עד עכשיו, ונדביק אותם אל גב התיק, כך

לסגירה, אני השתמשתי בסוגר מגנטי של בייסיק גריי. אפשר גם בחלק מרצועת סקוטש (כמו שיש בבגדים ונעליים) אבל אז פתיחה וסגירה חוזרות ונשנות גורמות להתעקמות של הכריכה בגלל הכח שמופעל עליה. כקישוט אחרון, הוספתי "ידית" מסרט סאטן שהודבק לחלק הפנימי העליון של התיק
וכפתור. ככה נראה התוצר הסופי


6 תגובות:

  1. זה מקסים! איזו השקעה, פשוט נפלא ויופי של הדרכה!
    :-)

    השבמחק
  2. כל כך יפה, תודה על ההדרכה.

    השבמחק
  3. איזה אלבום מושלם
    אהבתי את הטכניקה ואת העיצוב
    מושלם!!!

    השבמחק
  4. איזה מקסים! אולי תסכימי להעלות את ההדרכה הזו גם בפורום עיצוב אלבומים? כך נוכל לשים אותה לנצח בקישורי הפורום.

    השבמחק
  5. אני אשמח להעלות לפורום, אשתדל שזה יהיה בימים הקרובים.

    השבמחק
  6. מיכלי
    התיק\אלבום מקסים מקסים מקסים!!! אחלה רעיון שבעולם!!!

    השבמחק