3.2.15

מיני אלבום - הדרכה

שלומות! מזמן לא הייתי פה. בינתיים הספקתי לארוז את כל הבית, שני חתולים ותום אחד, לעלות על טיסה נוראית וממש ארוכה (ולא, תום דווקא התנהג למופת. גם החתולים.), לנחות בארץ, להתאקלם פחות או יותר, ואפילו לפגוש כמה חברים :)

והשבוע סופסוף פגשתי את חברתי נוקי והצלחתי להעביר לה את מתנת הלידה שלה - טוב שנזכרתי אחרי 4 חדשים - ולכן אתם סופסוף מקבלים את הדרכת המיני אלבום שהבטחתי. 
החלק הפנימי של האלבום מבוסס על ההדרכה של di corso in corso, ולכן אעבור על השלבים הללו ברפרוף, בעיקר על הדברים ששיניתי, את כל המידע המלווה בתמונות תוכלו למצוא אצלה בבלוג ולהודות למי שזה מגיע לו :)

המיני של היום הוא בגודל 4X6 אינץ'. אני מתחילה בעצם מעיצוב דפי האלבום עצמם, בגודל המתאים, והם יכולים להיות מניירות דקים יותר מאשר קארדסטוק כי אחר כך נדביק אותם על קארדסטוק. אחרי שיש לי ערימה נאה ומבטיחה של דפים מעוצבים, אני חותכת קארדסטוק בצבע שמתאים לצבעי האלבום/הכריכה, כמספר הדפים, ומדביקה כל עמוד מעוצב על חתיכה אחת כזו. את כל זה לא צריך לצלם לכם, נכון? :)

אחר כך אנחנו לוקחים רצועת קארדסטוק באורך 12 אינץ' ובגובה 4 אינץ'. אותה אנחנו חורצים כדלקמן - 
אינץ' מהקצה
1/8 אינץ'
1/4 אינץ'
1/4 אינץ'
1/8 אינץ'
1/4 אינץ'
1/4 אינץ'
1/8 אינץ'
וחוזר חלילה. בקצה השני משאירים שוב אינץ' אחד. 



בהמשך אנחנו נקפל את החריץ שבין שני רבעי האינץ' וכל קיפול כזה יחזיק שני עמודים מעוצבים. ספרו את הקיפולים שיוצאים לכם, ואם אין לכם מספיק אורך, פשוט חתכו עוד רצועה באותו גובה, וחרצו אותה כמספר הקיפולים החסרים לכם באותו דפוס, בלי להשאיר אינץ' בקצה אחד. הדביקו אחד על השני את הקצוות הצרים, והשאירו אינץ' בצד השני.



והנה אנחנו מקפלים





וכיוון שאני משתמשת בנייר דבק דו"צ חזק, אני אוהבת לשים רצועות ממנו כבר עכשיו על כל צלע של 1/4 אינץ'



ועכשיו נפנה אל ערימת העמודים המעוצבים שלנו, ונדביק על כל צלע של 1/4 אינץ' עמוד אחד. בעצם תקבלו שני עמודים גב אל גב שצמודים לאותו משולש של שני רבעי אינץ', ובין כל זוג שכזה מפריד עמק של 1/8 אינץ'. 






אחרי שהדבקנו את כל העמודים שהכינונו מראש, אנחנו עוברים לתרומה שלי להדרכה הזו - הכריכה. 

מתחילים עם חתיכת צ'יפבורד של 12X12. ממנה נחתוך שלוש חתיכות - שתי חתיכות זהות בגודל 4.75X6.5 אינץ'. ועוד חתיכה בגודל 4.75X1.75 אינץ'.
אני אעצור כאן ואומר, שתתנסו בשלב הזה. אני אוהבת שוליים קטנים יחסית מסביב לדפים המעוצבים שלי, ולכן הכריכה לא גדולה בהרבה מהגודל הפנימי. אני אוהבת שהמיני נראה קצת משולש, ולכן השדרה יחסית עבה לעומת מספר הדפים המעוצבים. באלבומים גדולים יותר, הייתי מקטינה קצת את השדרה כדי לקבל מראה פחות משולשי, אבל זו רק אני :) תתנסו. 


בשלב הבא, אני חותכת יריעות של דבק דו"צ חזק באותו גודל של חתיכות הצ'יפבורד בדיוק



ומדביקה אותן מצד אחד על הצ'יפבורד. 

מוסיפה עוד רצועות דבק מצידן הפנימי של חתיכות הצ'יפבורד שלי



ועכשיו - לנייר העטיפה שלי. זה נייר דק, מעט עבה יותר מנייר לעטיפת ספרים של בית ספר. אפשר להשתמש גם בקארדסטוק, אבל תהיה לכם בעיה עם הגודל. מקומות שמוכרים ניירות מעוצבים בגליונות גדולים זה המקום למצוא ניירות כאלה. שלי נקנו ב- papersource בארה"ב :) 
אני חותכת יריעה שתשאיר לי שוליים של כשלושת רבעי אינץ' מכל צד של הכריכה (כלומר, 1.5 אינץ' נוספים לגובה ו- 1.5 אינץ' נוספים ברוחב של היריעה כולה), תמיד אפשר לגזור קצת מהצדדים במידת הצורך, וממילא זה לא מאד משנה כי לא יראו את השוליים הללו. 



על צידה הפנימי של היריעה אני מסדרת את חתיכות הצ'יפבורד, כשאני משאירה ביניהן רווח של כ- 1/8 אינץ'. אז אני מורידה את הציפוי של יריעה הדבק ומדביק אותן בדיוק באותו מקום, בזהירות. 



בשולי היריעה של נייר העטיפה אני גוזרת בצורה עגולה, כדי לקבל קיפול יפה. 



עכשיו נהדק פנימה את שולי נייר העטיפה, ונדביק אותו אל רצועות הדבק שממתינות בפנים. 








בשלב זה אני אוהבת לחתוך מנייר העטיפה עוד פיסה, בגובה של היריעה הגדולה (5.5 אינץ') וברוחב של רוחב השדרה + אינץ' בערך. הכריכה תיראה יותר מהוקצעת ככה. נדביק אותה בעזרת רצועה מעט רחבה יותר (5.75 אינץ') לשדרה, וכן, יהיה לכם מעט עודף. שימו לב מה עושים איתו - 
מדביקים את מרבית הפיסה של נייר הדבק לחלק הפנימי של שדרת הצ'יפבורד. נזהרים לא להדק את השוליים הנותרים לשתי פיסות הצ'יפבורד שנמצאות מצידי השדרה. 
מכניסים בזהירות בזהירות את העודפים לתוך הרווח שהשארנו בין חתיכות הציפבורד.
מדביקים אל פיסת הדבק את החלק המרכזי של נייר העטיפה, ומהדקים אותו בעזרת הציפורן פנימה, לתוך המרווח בין חתיכות הציפבורד. את השאר מדביקים אל שתי חתיכות הצ'יפבורד הגדולות. בסוף תקבלו משהו כזה -




הדבר האחרון שנשאר לנו לעשות להשלמת הכריכה הוא להדביק שתי חתיכות של קארדסטוק חלק/מדוגם בגודל 4X6 לחלק הפנימי של הכריכה, שיכסו את שולי נייר העטיפה. שימו לב לא להדביק את האינץ' הפנימי ביותר(שקרוב לשדרה), בינתיים. כך זה נראה בסוף -




וזהו, עכשיו אנחנו מוכנים להרכבת האלבום, ובעצם מה שנשאר לנו זה רק להדביק את החלק הפנימי שהמתין עד כה לכריכה. שוב מדביקים רצועה של נייר דבק בגובה 4 אינץ' וברוחב של השדרה כולה לחלק הפנימי של השדרה, מעל חתיכת נייר העטיפה שהוספנו לא מזמן. אליה אנחנו מהדקים היטב את חלקו הפנימי של האלבום, בצורה צפופה. את שתי הרצועות הקיצוניות, שרוחבן אינץ', אנחנו תוחבים מתחת לחתיכת הקארדסטוק (שאצלי היא בצבע כחול טורקיזי), ומדביקים. 



והנה האלבום גמור





מה יש בפנים? ברשומה הבאה :)


14 תגובות:

  1. מהמם, כל הכבוד נראה מקסים ומושקע.

    השבמחק
  2. מקסים! כמה דפים אפשר להכניס בשיטה זו? האם יש הגבלה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אין הגבלה, כיוון שהכל נעשה בהתאמה אישית :) רק תצטרכי להתאים את רוחב שדרה ואת אורך הרצועה עליה מדביקים את הדפים.

      מחק
  3. עשית לי חשק למיני אלבום עכשיו. למי יש זמן לזה? מתה לראות את הבפנים, מתגעגעת לעיצובים שלך

    השבמחק
  4. תודה רבה וברוכים השווים ארצה!
    תהנו מהשמש :)

    השבמחק
  5. וואו, כל כך הרבה עבודה!
    וחוץ מזה חייבים למצוא זמן להפגש :) :)

    השבמחק