26.4.15

מיני ראשונים - חלק שני

כן כן, כבר נגמרה לה שנה אחת. ומאז שהיא נגמרה עברו עוד כמעט ארבעה חדשים, שמהווים סיפור ארוך בפני עצמם. אבל עזבו אתכם. נגמרה שנה אחת, וזה אומר שהשלמתי את ספר הראשונים של פיציהו, טוב בערך, כי עד שלא מדפיסים תמיד אפשר להוסיף עוד כמה דפים, ועוד כמה אנקדוטות... ונו, פשוט אשאיר לי כמה דפים ריקים בסוף הספר, שיהיה. אבל בינתיים, זה החלק השני של הספרון, החלק הראשון נמצא כאן

ראשית, מחצית השנה השניה, לפי הסדר







 דף המפרט את נושא האוכל, תחום שבו עברנו עליות ומורדות לרוב


דף המוקדש לשפה, פיציהו החל לדבר סביב גיל 10 חדשים, אז למד להגיד איך עושה ברווז, והיה עונה "גע גע גע" רק על איך עושה ברווז, לכל שאר החיות היה משיב בשתיקה. לאט לאט התווספו עוד ועוד מילים, כולל מילה אחת שהוא המציא עבור המוצץ שלו. תכננתי לרשום רק גע גע גע ואת היתר להשלים בכתב יד כשיתווספו, אבל פתאום צצו המון המון מילים בזמן קצר (המון = 8) ומילאו לי את כל הדף עוד לפני ששלחתי להדפסה, אז בעצם הדף גמור :)


ודף אחד של מוטוריקה שמחכה שפיציהו ילך, אחרי שהוא הולך מסביב לרהיטים כבר כמעט 8 חדשים ועושה 7-8 צעדים ואז מתיישב, אבל טרם החליט לעבור ממוד זוחל למוד הולך.
[עדכון: מאז כתבתי את המשפט הזה, נראה שאנחנו בדרך לעבור למוד הולך :) ]


ואכן הוספתי שני דפים ריקים בסופו של דבר, חשבתי שיהיה נחמד אם בועז ואני נכתוב משהו בכתב ידנו בתוך הספר.



זה הדף שחותם את האלבום


וזו הכריכה; על צידה האחורי עיצבתי "לוגו" לספרים של פיציהו, מתוך מטרה שיופיע בסדרת הספרים שאני מקווה לעצב לו :)


ומכיוון שהתמהמהתי בצורה כה נפשעת בפרסום הרשומה הזו, הספקתי אפילו להדפיס את האלבום, כך תוכלו לראות איך כל זה נראה במציאות. הדפסתי את הספרון בפיק-א-בוק, ובחרתי באופציה של הדפסה שטוחה עם 6 צבעים. שימו לב שעדיין יש רווח, גם בהדפסה שטוחה, אבל ידעתי את זה מראש. מה שכן, למרות שבחרתי באופציית הפנורמה, עדיין איבדתי מידע באזור החיבור של העמודים, מה שלמיטב הבנתי לא אמור לקרות. אני ממתינה לתשובת פיק א בוק בנושא, ואולי אעדכן בהמשך אם זה מעניין מישהי. לעת עתה, לצערי, אני ממליצה לא למקם שום דבר חשוב במרכז הכפולה, כמו בכל הדפסה אחרת בה יש תפר.








קצת פרטים




בכל הפינות השמאליות של הכפולות יש קמט דיגיטלי, ואני מאד אוהבת אותו


הכריכה הקדמית, על רקע אותו פוסטר מפורסם שאמא שלי מילאה עלי, שנמצא בחפירות ארכיאולוגיות ממש השבוע, באורח מקרי


וה"לוגו" של ספרי פיציהו



נתראה בקרוב :)

23 תגובות:

  1. מדהים מדהים מדהים מדהים מדהים!!!
    סקראפ דיגיטלי מעולם לא נראה טוב יותר!!! מדהים!!!

    השבמחק
  2. אלבום מדהים, עדין, לא עמוס ושילוב צבעים נהדר. אהבתי את הכיתוב שמוסיף נופך אישי ביותר לאלבום. שאלה לגבי הדפסה של אלבום דיגיטלי, כמו שעשית: למה התכוונת במילים "הדפסה שטוחה"? האם הכוונה לכך שיש דפים שבהם לא רואים הצללה? או שלא הבנתי נכון. אני מחפשת מקום להדפיס בו אלבום דיגיטלי שהכנתי. ניסיתי בכמה חנויות צילום אבל שם זה אפשרי רק בתוכנה שלהם כך גם בחלק מהאתרים. לעת עתה נשארו הדפים על המחשב בלבד.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי מושית, ותודה.
      דווקא אצלי תמיד יש הצללות :) הדפסה שטוחה פירושה שאין מה שנקרא gutter. אם תחשבי על ספר או על מגזין כמו את ולאישה, כשאת פותחת אותם במקום שבו שני עמודים סמוכים מתחברים, יש מין בטן כזו. בבטן הזו הרבה פעמים הולך לאיבוד מידע, שנמצא קרוב מדי לתפר שבין שני הדפים. בהדפסה שטוחה אין בטן, רק מרווח בין שני העמודים, וכך מאבדים *פחות* מידע. (יש גם הדפסה שטוחה ללא תפר, אבל כזו לא מוצאים עדיין בשירותי הדפסה כמו לופה ופיק א בוק, אלא רק בבתי דפוס מקצועיים.)
      ונכון שאת צריכה להשתמש בתכנה של האתרים/חנויות הצילום, אבל את בהחלט יכולה לעצב בתכנה חיצונית ורק לטעון את העמודים המוכנים אל התכנה - כך אני עושה. את מוזמנת לפנות אלי במייל ובשמחה אסביר לך כיצד, אם תרצי :) arapax בג'ימייל.

      מחק
  3. אהבתי מאוד. מעוררת השראה המון תודה על השיתוף!

    השבמחק
  4. משובב נפש ומשמח לבב בכל כך הרבה רמות :-) פשוט יפיפיה ונעים. פנינה של ממש.
    נוקי

    השבמחק
  5. וואו!!!!!!!!!! באמת אין לי מילים. מושלם

    השבמחק
  6. איזה ילד מהמם! ואיזה כיף לו שאמא שלו מלאת כשרון!

    השבמחק
  7. מעלף! קודם כל פיציהו שהוא מתוק-על וכמובן האלבום.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ריבי! עדיין חייבים לך טיול...

      מחק
  8. מאיפה להתחיל? מזה שיש לך ילד יפהפה? טוב, את זה את יודעת... כבר אמרתי ואגיד שוב ושוב: את מוכשרת כמו שד ויש לך טעם נפלא (לטעמי, כמובן... ;) ), והכתיבה שלך קולחת, ויחד התוצאה מרהיבה פשוט. את קוראת לזה "הספרים של פיציהו", אבל אני חושבת שגם אמהות של "גדליהו", "שמשוניהו" ומיצימיאו" יאהבו אותם, ויש להם עתיד פשוט כספרי ילדים. איזה כיף לו שתהיה לו מזכרת כזו ושאמא שלו משקיעה ככה בזכרונות העתידיים שלו. אושר גדול!

    השבמחק
    תשובות
    1. המון תודה wintam. את תמיד משמחת אותי :)

      מחק
  9. מדהים! מאוד אוהבת את הסגנון הנקי והמקסים שלך.

    השבמחק
  10. מדהים! מקסים! ואיך את בכלל מוצאת את הזמן?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא, בגלל זה האלבום עולה לבלוג באפריל P:

      מחק
  11. יייווו הוא כל כך מתוק!!!! והעיצוב שלך הוא עונג צרוף לעיניים, כל איסוף הפרטים הזה הוא פשוט משהו שהייתי מאוד רוצה לעשות, רק שבדיעבד זה לא ממש הולך - ממש מאגר שבעוד כמה שנים, לפיציהו יהיה כיף לראות ולקרוא!
    עיצוב כלבבי ביותר
    שבוע טוב
    שולי

    השבמחק
  12. לילד משגע יש אלבום משגע...
    הוא מתוק להפליא, וכל ההשקעה לך באצירת הפרטים הקטנים מרגשת!

    השבמחק