ראשית, הכלים; מלמעלה למטה יש לנו כאן עפרון לבן, כלי הבלטה (במקרה זה, מדיום), כלי חירור מחט אחת, והציפורן.
בעקרון בשביל הדוגמה הזו צריך להשתמש בכלי חירור חמש מחטים, אבל אין לי אותו, ולכן אני מחליפה אותו בכלי החירור מחט אחת. ייקח לי יותר זמן, אבל התוצאה זהה.
בעפרון הלבן משתמשים כדי לשרטט את קו הקיפול של הכרטיס בלבד, וזאת כיוון שהוא לא משאיר עקבות על נייר הפרגמנט כשמוחקים אותו כמו עפרון רגיל. טיפ נוסף להתחלה - תמיד לנקות ידיים (אם יש לכן עור שמנוני, גם את הפנים) במטלית לחה או במים וסבון. שיירי שומן על האצבעות משאירים על הפרגמנט כתמים מכוערים שאין שום דרך להוריד, חבל על כל העבודה.
באמצעות הציפורן וטינטה לבנה מתחילים בהעתקת הדוגמה, שנמצאת בחוברת M33 של פרגמנו. כאן צילמתי את הפרגמנט שעליו אני עובדת לאחר שניתקתי אותו מהדוגמה, כדי שתוכלו לראות משהו. בחלק העליון של הנייר אפשר לראות שהעתקתי גם את חלקי הפרח שישמשו אותנו אחר כך ליצירת תלת-ממד על הכרטיס.
לאחר מכן הופכים את הנייר עליו העתקנו את הדוגמה, כך שהיא פונה כלפי מטה, ומניחים על משטח ההבלטה.
באמצעות כלי ההבלטה מבליטים את העלים (במקרה הזה, כדי ליצור את ההצללה הנחמדה הזו, עבדתי משולי העלה פנימה, ומהעורקים החוצה. כך יוצרים הבלטה לא אחידה ובעלת נוכחות). כך זה נראה מהצד הפנימי, עליו אני עובדת -
וכך זה נראה מהצד החיצוני
בשלב הבא אני מחוררת את דוגמת השוליים. בד"כ חירור ראשוני עושים לפני שמנתקים את הדוגמה מהפרגמנט, וכך גם אני בד"כ נוהגת, אבל הפעם היו אילוצים טכניים שבגללם לא עבדתי לפי הספר. היות שהחירורים כאן הם רק בשוליים, זה לא יצר יותר מדי בעיות.
ממשיכים להבליט את כל העלים באותה צורה. לאחר מכן מבליטים מעט את הגבעול ואת תחתית הפרח בצורה אחידה. כך זה נראה בשלב הזה -
בשלב הבא אני מחוררת את דוגמת השוליים. בד"כ חירור ראשוני עושים לפני שמנתקים את הדוגמה מהפרגמנט, וכך גם אני בד"כ נוהגת, אבל הפעם היו אילוצים טכניים שבגללם לא עבדתי לפי הספר. היות שהחירורים כאן הם רק בשוליים, זה לא יצר יותר מדי בעיות.
אחרי החירור מבליטים וגוזרים על פי הדוגמה כדי לקבל שוליים מסולסלים ויפים.
יש... יש.... יש....
השבמחקאיך חיכיתי לזה- אני ממש שמחה שהעלת סדנא מצולמת.
הפרח הזה משהו מיוחד- מדהים....
תודה לך מיכלי.
שיהיה יום נפלא
מאילנית
זה מדהים! כמה דיוק! כמה סבלנות!
השבמחקוואו איזה סבלנות. מהמם!
השבמחק