2.2.09

שקט העלים

ביקשו ממני להעלות סדנה מצולמת או שיעור וידאו בפרגמנט. קודם כל, אני לא מורה מוסמכת. שנית, שיעור וידאו בפרגמנט יהיה הדבר הכי משעמם בעולם, כי העבודה איטית, התנועות קטנות ומדויקות, ואין לי מידות לתת. הכרטיס הכי פשוט לוקח מינימום שעה וחצי של עבודה. אבל, צילמתי את שלבי העבודה על כרטיס השושנה שלי, ואני אנסה לתת טיפים ועצות תוך כדי.

ראשית, הכלים; מלמעלה למטה יש לנו כאן עפרון לבן, כלי הבלטה (במקרה זה, מדיום), כלי חירור מחט אחת, והציפורן.


בעקרון בשביל הדוגמה הזו צריך להשתמש בכלי חירור חמש מחטים, אבל אין לי אותו, ולכן אני מחליפה אותו בכלי החירור מחט אחת. ייקח לי יותר זמן, אבל התוצאה זהה.

בעפרון הלבן משתמשים כדי לשרטט את קו הקיפול של הכרטיס בלבד, וזאת כיוון שהוא לא משאיר עקבות על נייר הפרגמנט כשמוחקים אותו כמו עפרון רגיל. טיפ נוסף להתחלה - תמיד לנקות ידיים (אם יש לכן עור שמנוני, גם את הפנים) במטלית לחה או במים וסבון. שיירי שומן על האצבעות משאירים על הפרגמנט כתמים מכוערים שאין שום דרך להוריד, חבל על כל העבודה.

באמצעות הציפורן וטינטה לבנה מתחילים בהעתקת הדוגמה, שנמצאת בחוברת M33 של פרגמנו. כאן צילמתי את הפרגמנט שעליו אני עובדת לאחר שניתקתי אותו מהדוגמה, כדי שתוכלו לראות משהו. בחלק העליון של הנייר אפשר לראות שהעתקתי גם את חלקי הפרח שישמשו אותנו אחר כך ליצירת תלת-ממד על הכרטיס.

לאחר מכן הופכים את הנייר עליו העתקנו את הדוגמה, כך שהיא פונה כלפי מטה, ומניחים על משטח ההבלטה.


באמצעות כלי ההבלטה מבליטים את העלים (במקרה הזה, כדי ליצור את ההצללה הנחמדה הזו, עבדתי משולי העלה פנימה, ומהעורקים החוצה. כך יוצרים הבלטה לא אחידה ובעלת נוכחות). כך זה נראה מהצד הפנימי, עליו אני עובדת -

וכך זה נראה מהצד החיצוני


ממשיכים להבליט את כל העלים באותה צורה. לאחר מכן מבליטים מעט את הגבעול ואת תחתית הפרח בצורה אחידה. כך זה נראה בשלב הזה -


בשלב הבא אני מחוררת את דוגמת השוליים. בד"כ חירור ראשוני עושים לפני שמנתקים את הדוגמה מהפרגמנט, וכך גם אני בד"כ נוהגת, אבל הפעם היו אילוצים טכניים שבגללם לא עבדתי לפי הספר. היות שהחירורים כאן הם רק בשוליים, זה לא יצר יותר מדי בעיות.

אחרי החירור מבליטים וגוזרים על פי הדוגמה כדי לקבל שוליים מסולסלים ויפים.
עכשיו נבליט את עלי הכותרת. שימו לב שאני לא מבליטה את העלים שלא ייראו כשאבנה את התלת ממד, כך קל לי לבנות את השכבות בלי להתבלבל -


גוזרים את חלקי התלת ממד בזהירות ובצורה כמה שיותר מדויקת. באמצעות סיליקון שקוף מתחילים לבנות את הפרח. שכבה ראשונה
שכבה שניה


שכבה שלישית

ובסוף על הכרטיס


עכשיו נוסיף בריסטול צבעוני, שלדעתי מאד מוסיף חיים לעבודות הפרגמנט ויכול לשנות להן את הטון לחלוטין בהתאם לגוון/סגנון שבוחרים. את הבריסטול אני מצמידה לעבודת הפרגמנט באמצעות חוט סריגה בגוון מתאים, כדי להמנע משימוש בדבק, כיוון שהפרגמנט שקוף יחסית וכל דבק מיד רואים עליו. וזהו :)

3 תגובות:

  1. יש... יש.... יש....
    איך חיכיתי לזה- אני ממש שמחה שהעלת סדנא מצולמת.

    הפרח הזה משהו מיוחד- מדהים....

    תודה לך מיכלי.

    שיהיה יום נפלא

    מאילנית

    השבמחק
  2. זה מדהים! כמה דיוק! כמה סבלנות!

    השבמחק
  3. וואו איזה סבלנות. מהמם!

    השבמחק