20.2.10

חמלי

מה זה החום הזה באמצע פברואר? פשוט בושה.
מזל שיש לי מניפות ;)


השתדלתי לצלם את שלבי העבודה על המניפה הזו ואני אתן קצת הסברים מסביב.
מתחילים.
קודם כל - קצת על הפרגמנט, למרות שדי בטוח שאמרתי את זה בעבר. נייר הפרגמנט שאני עובדת איתו הוא לא נייר הפרגמנט שרובנו מכירים מהמטבח ו/או שיעורי מלאכה בבי"ס. זה נייר עבה יותר, במשקל של 150 גר', והוא מרגיש קצת פלסטיקי כשנוגעים בו.
השלב הראשון בעבודה הוא תמיד העתקת הציור על דף פרגמנט בטינטה, על פי רוב לבנה. את הטינטה מושחים על הנייר באמצעות ציפורן. בתמונה אתם יכולים לראות את הציור לאחר ההעתקה, כשהוא עדיין צמוד לנייר עליו הודפס הציור המקורי

ומקרוב יותר

(זמן עבודה עד כאן - שעה וחצי)

בשלב הבא (כשמדובר במניפות. בכרטיסים/פרויקטים אחרים הסדר שונה קצת) מנתקים את השרטוט מהנייר ומתחילים בעבודת ההבלטה. בשלב הזה משתמשים במבלטים בעוביים שונים כדי ליצור את כל האלמנטים הלבנים

המבלטים גם "צובעים" בלבן וגם יוצרים טקסטורה על הנייר. ההבלטות יכולות להיות אחידות (כמו הגבול החיצוני של המניפה מסביב) או לא אחידות (כמו שתראו בפרחים). בתמונה הבאה אפשר לראות שההיקף והפסים שמחלקים את המניפה ליחידות כבר מובלטים, והשאר עדיין לא

בועז צילם בשבילכם תמונה אמנותית שלי תוך כדי הבלטה

וכאן כבר כל עבודת ההבלטה הסתיימה. שימו לב להבדל באופי ההבלטה בין הפרחים לבין היקף המניפה.

(זמן לשלב הזה - שעתיים ו- 55 דקות)

במניפה של היום יש שלב נוסף - צביעה. גם כאן צבעתי עם צבעי פסטל שמן ("פנדה"), ומריחה של הצבע בשמן דורסו עם ניחוח תפוזים :) על חלק מהמניפה


(זמן עבודה לשלב הזה - 30 דקות)

בשלב הבא עוברים לחירורים. יש מגוון גדול של כלי חירור בתצורות שונות, שרובם נועד לעשות לנו חיים יותר קלים - בעקרון את כל העבודה אפשר לעשות עם מחורר מחט אחת, אבל אם נעבוד על דוגמאות מתאימות במחורר 4 מחטים זה יקח לנו רבע מהזמן :)
התחלתי מחירור צפוף בתחתית ובחלק העליון של המניפה; במקרה הזה אני משתמשת במחורר מחט אחת וברשת הצפופה, שעוזרת לי לחורר במרווחים פחות או יותר אחידים.

אחר כך עברתי לחירור כל החלקים שייגזרו החוצה בסופו של דבר; כאן אני עובדת עם מחורר שתי מחטים כדי לשמור על מרווחים קבועים בין כל חירור לבא אחריו. באותה שיטה מחוררים גם מסביב למניפה, כדי לנתק אותה מן הנייר.

(זמן עבודה לשלב החירור - שעה ו- 20 דקות)

בסוף עוברים לשלב הגזירה, בו משתמשים במספריים שנראות כמו מספרי ציפורניים, אבל קצה הלהב שלהן הרבה יותר חד.
למי שהסתכלה על החירורים שמיועדים לגזירה ואמרה - הי, מגניב, זה הופך לקו תלישה! אז לא, למרות שזה גם מה שאני חשבתי בהתחלה. למעשה, אחרי החירור, מכניסים את שני ה"שפיצים" של המספריים לתוך שני חורים סמוכים, וקוצצים את הנייר שביניהם ליצירת שפיץ. ואז לזוג הבא אחריו, וכן הלאה והלאה.

כך נראה החלק הפנימי של המניפה אחרי שגזרתי החוצה את כל החלקים המחוררים.

(זמן עבודה לשלב הגזירה - שעה ו- 30 דקות)

והנה המניפה ממוסגרת (תודה לאיקאה), כשהיא מונחת על נייר עם קישוט קטיפה שקניתי בפנאי לי


סה"כ זמן עבודה: 7 שעות ו- 45 דקות

8 תגובות:

  1. מאוהבת בעבודות שלך, כיף תמיד לראות את התוצר המדהים שיוצא לך בסוף.

    תודה על הסבר שלבי העבודה- אני לומדת המון מזה ובזכותך התחלתי ללמוד קצת פרגמנט וקניתי חומרים וכאלו ורציתי לשאול- קניתי גם צבעים לא רק טינטה לבנה- והאם אפשר להצליל איתם.????

    יש לי ספר שקניתי בפרגמנט ויש מן חירור אבל לא עם הרשת, שנראה כאילו זה נקודות לבנות- בספר זה מופיע עם מחורר חור אחד וזה לא כל כך מובן לי איך בספר רואים את זה יפה ואצלי זה נקרע בטוח אני עושה משהו לא נכון

    איזה כיף זה לעבוד בפרגמנט כרגע אין לי הרבה זמן בגלל שנכנסה לי עבודת אדריכלות גדולה וזה תופס לי את כל היום

    הרבה זמן לא ראיתי ציורים שלך בפחם- כיף לראות מישהי מוכשרת כמוך שמתפרסת על הרבה תחומי אמנות

    שבוע טוב
    מאילנית
    eiladean בתפוז

    השבמחק
  2. הי אילנית, תודה :)
    אני מניחה שהחירורים שאליהם את מתכוונת הם סטיפלינג, ואכן עושים אותם עם מחורר חור אחד אבל - וזו כנראה הבעיה - לא על משטח החירור! אלא על חתיכה של קרטון יחסית קשיח (משהו בדחיסות שדומה למאחורה של בלוק כתיבה, אבל עבה יותר). כך החירורים מתקבלים שטוחים מאד ואכן נראים לבן בתוצאה הסופית (יש כאלה בהרבה מהכרטיסים שלי אם את רוצה לוודא שאני ואת מדברות על אותו דבר). בנוסף, שימי לב שאת הסטיפלינג עושים מהצד הפנימי של הדף, כמו ההבלטה, ולא כמו שעושים חירור רגיל, מהצד החיצוני.

    לא כל כך הבנתי למה את מתכוונת ב"הצללה", אם תסבירי אני אנסה לענות :)

    אני כבר לא כל כך מתעסקת בפחם, משתי סיבות - אחת, כבר לא מוצאים בשום מקום את הערונות שאהבתי לעבוד איתם, ושתיים, החתולים שלי נוהגים להתפלש באבקה שהפחם משאיר מאחוריו, ולא נראה לי שזה בריא להם...

    השבמחק
  3. וואו,
    פוסט מפורט ומדליק,
    תחום יפיפה!

    השבמחק
  4. תודה מיכלי על ההסבר- כן זה סטיפלינג (נימת התלהבות), לפי הספר הבנתי שעושים בצד שמבליטים-יעני מאחורי הדף- אני אנסה זה מדהים בעיניי.

    הצללה התכוונתי שאם אפשר לשחק עם הצבעים ע"מ ליצור עומק וכו'?? אני לא הצלחתי או שיש שיטה שהיא שונה מציור רגיל שאני מכירה...

    אני אוהבת את עבודות הפחם שלך-אבל הבריאות של החתולים יותר חשובה.

    שיהיה לך יום נפלא
    מאילנית

    השבמחק
  5. וואו! כל פעם אני המומה מחדש מכמות הסבלנות שיש לך ושזה כ"כ מפורט זה נראה אפילו קשה יותר. אין ספק שהתוצאות שיוצאות לך בהחלט שוות את זה! איזה יופי של מניפה לאוגוסט באמצע פברואר הזה.
    ואם את רוצה לצייר בפחם והתירוץ זה החתולים- את מוזמנת לבוא הנה...

    השבמחק
  6. אילנית -
    הצביעה על פרגמנט דומה אבל שונה מצביעה רגילה. המטרה של הצביעה היא שלא יישארו פסי מריחה של המכחול ועל הפרגמנט זה קשה יותר - צריך לעבוד תמיד בתנועות מעגליות קטנות, ובאותו כיוון כל הזמן, עד שכל הצבע נשאר על הפרגמנט והמכחול לא משאיר נקודה במקום שהרמת אותו. בנוסף, תלוי אילו צבעים קנית - טינטה צבעונית, פינטורה, טושים, צבעי עפרון, כולם בתנועות מעגליות אבל את הפינטורה "בונים" ונותנים לה טקסטורה, לעומת הטושים והטינטה שבהם משתמשים כמו צבעי מים.

    השבמחק
  7. תמרי -תודה רבה :)
    קארין - נעשה עסק, אני אבוא לצייר בפחם (אם אמצא את העפרונות שאני אוהבת) ואת תבואי לשחק בחותמות PTI שלי, קיי? השבוע צפי לפוסט מיוחד לחובבי הז'אנר.

    השבמחק
  8. אוי, כתבתי קרין עם א' :( תסלחי לי, אני על חמש שעות שינה כבר כמה ימים.

    השבמחק