26.12.12

יש חיים בשוליים

היום בבלוג יוצאות מהקווים אני מארחת את אתגר הסקיצה. אכן, אשר יגורותם בא לכם ;)
עוד לפני שהתיישבתי לעבוד ידעתי אילו תמונות אני שולפת מהתיקיה שלי. את זוג התמונות הזה צילמנו, בועז ואני, תחת הפעלה של כח פיזי מתון מצדי, כמה חדשים לפני החתונה. הן יועדו לפרויקט שבסופו של דבר לא יצא לפועל - ספר אורחים - ונשארו אצלי. העברתי אותן לפיצ'ולה במסגרת אתגר דף מעוצב בקומונת "צומת צבעים" ז"ל, והיא הכינה לי (אך לא פרסמה :( ) דף שמאד מאד אהבתי, אבל עדיין נשאר בי החשק לראות מה יצא לי אם אעבוד איתן בעצמי.

מכיוון שזה אתגר הסקיצה שלי, ואני אוהבת למקם את התמונות בשוליים - וגם אם הן לא בשוליים הן תמיד ייטו קצת לצדדים, זה יותר מעניין בעיניי מאשר להדביק את התמונה באמצע הדף בדיוק - הכנתי לכם סקיצה ברוח זו:


אז תמונות יש. ויכולתי לעשות מהן דף זוגי דביק ומלא חיבה, אבל זה לא בדיוק הסגנון שלי... ואז נחתה בתיבת המייל שלי הודעה מ- onelittlebird, שמודיעה לי על הקיט החדש שהיא יצרה לכבוד החזרה לבי"ס. כמובן שתוך 24 שעות הוא כבר היה על המחשב שלי, כי אף פעם לא יכולתי לעמוד בפני מבחנות, טבעות בנזן וסליל דנ"א כפול. בטוחה שעוד אשתמש בקיט הזה בעתיד :)


את דפי הרקע בסקיצה החלפתי בטבעות בנזן, שנראות קצת כמו דוגמת המשושים/כוורת שמאד פופולרית לאחרונה, אבל הן עוד יותר מגניבות (כן, כימיה זה מגניב!).
[בכלל, סיפורו של גילוי המבנה המולקולרי הזה הוא דוגמה מעולה לתהליך היצירתי, ואיך הוא בא על פתרונו בדרכים עקלקלות ופתלתלות.]
בחזרה לדף שלי - טבעות הבנזן נראות פעם אחת כמו חתיכה של פרגמנט, או אולי ראב און עבה במיוחד, ובפעם השניה יותר כמו החתמה. הוספתי קצת שפריצים בשביל הכיף, והקישוט שלי הוא מבחנה מבחנתית ביותר, אפילו עולים ממנה אדים.

למשמעות הכיתוב מספר רבדים. האחד, זה שלי תמיד יש מלא רעיונות, אבל לבועז יש את הכשרון לשאול את השאלה הנכונה שתוביל אותי למחשבה על הטוויסט המתאים לקחת את הרעיון הזה עוד צעד אחד קדימה.
שנית, שנינו גיקים וחובבי מדע. כל מילה מיותרת.
שלישית, חשבתי הרבה ועשיתי הרבה ניסויים מחשבתיים, לפני שמצאתי את בועז. ניסוי שטח אחד ויחיד בדרך להצלחה זה משהו שהרבה מדענים היו חותמים עליו ;)

מאד אוהבת את התוצאה, וממש מחכה לראות מה יצא לכם מהסקיצה שלי. למי שרוצה להצטרף אלינו, הצפרדע ממתינה לכם בבלוג יוצאות מהקווים, ובין כל משתתפי האתגרים של החודש יוגרל פרס מתנת Touch of art, נותנת החסות שלנו בחודש דצמבר.


קיטים: science lab by one little bird, lotus by three paer peonies, splats by vickie stegall, of the essence by fei fei's stuff, אלמנטים שלי

17 תגובות:

  1. נהדר נהדר נהדר!
    תהיי בריאה עם הדיבור המדעני שלך... דף משגע ומקסים.

    השבמחק
  2. נפלא! אהבתיהכל: את הסקיצה, התוצאה, הכיתובים והסיפור.

    השבמחק
  3. הדף משגע!
    והסיפור משעשע ומקסים :)

    השבמחק
  4. מקסים!!!
    מאוד את. נקי ומדוייק כזה.

    השבמחק
  5. ממש מקסים והקטע המדעני ממש מגניב!!

    השבמחק
  6. את קרועה. לגמרי. הרגת אותי עם ניסוי השטח שלך. אבל אין ספק שהתוצאה היא הצלחה :). הדף נהדר, ברור. ובלי להכיר את הקיט המדובר, ברור לי שאם הייתי נתקלת בו הדבר הראשון שהייתי עושה הוא לשלוח לך לינק

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לי ספק :) שמחה שהצלחתי להצחיק ;)

      מחק
  7. נפלא ומרתק. ואיך את מצליחה לקחת את הדבר הכי קיטש ודביק ולהוציא אותו לגמרי אחר... מעולה, אפילו מעורר מחשבה !

    השבמחק
  8. איזה מעולה את!ואיזה כיף זה לראות עיצוב ברוח מדעית... חייבת נסות להכניס את זה פעם לאיזה פרוייקט...

    השבמחק
  9. משגע! כגיקית בעצמי, אני אוהבת מאד את כל מה שמריח ממדע... תוסיפי לזה שאני אוהבת את סגנון העבודה שלך ובכלל אני חושבת שגם אותך(מהכרותי הפיצית איתך), ומתקבלת כאן קריאת: יש!!! איזה דף מדליק ואיזה אתגר קל ונהדר!!
    ואיזה מפגרת אני שפיספסתי אותו...

    השבמחק
    תשובות
    1. קודם כל, למה פספסת? יש עוד כמעט שבוע של העלות עבודות!
      ואחר כך, תודה רבה :)

      מחק