1.6.13

פראגולוגיה

יש פרויקטים שמלווים אותי תקופה ארוכה. בד"כ כאלה שמערבים אתגר מבני כלשהו, לצד ההתלבטויות הרגילות שלי באשר לפלטת צבעים, אריזות, וכיוב'. על אחת כמה וכמה פרויקטים שמיועדים לאנשים עם נטיות עיצוביות ותשומת לב לפרטים, כי שם אני יודעת שהמחשבה על הפרטים הכי קטנים (כמו שאני אוהבת) תוערך ותזכה לתשומת לב.

פרויקטים כאלה הולכים איתי לישון, קמים איתי בבוקר ובאים איתי לעבודה, עד שאני מדמיינת את כל הפינות הקטנות של פלטת הצבעים, איך אני בונה את הכריכה, איך הכל יהיה ארוז, וגם ברמה הטכנית - איך אני מחברת את חתיכה א' לחתיכה ב', ואיך אני מרכיבה את הכל בסוף. את הבעיות הכי קשות אני פותרת בלילות בהם שנתי נודדת, אז אני שוכבת בחושך ומריצה בראש פתרונות אפשריים לבעיות שמטרידות אותי בפרויקטים שאני עסוקה בהם (בד"כ מספר פרויקטים במקביל). כל זה, כמובן, קורה לפני שבכלל התיישבתי לשולחן לעבוד, ובד"כ גם לפני שקניתי את כל החמרים.

כזה הוא המיני אלבום של היום. המיני מתעד חתונה של חברה טובה בפראג, תוכנן דיגיטלית כשלידי יושבים הניירות בהם אני מתכננת להשתמש כדי שהתמונות יתאימו בגודל בדיוק למקום שאני רוצה על הנייר, ואח"כ הורכב ידנית.

המקום שממנו יצאתי הוא האלבומים של Queensbury. אלבומי יוקרה עשויים בעבודת יד (לי אישית מאד מפריע שיש בהם תפר באמצע, אבל הם מאד "נחשבים") שמחירם בהתאם. החלטתי להכין את גירסת הסקראפ הביתית בהשראת קווינסברי.

כל כפולה מורכבת מקארדסטוק חלק בסיסי בשחור או בקרם, ומעליו נייר מדוגם שנבחר בקפידה מהמלאי בחנות - little yellow bicycle, basic grey, TPC, ועוד. התמונות ברובן שקועות בתוך חיתוכים מתאימים בקארדסטוק העליון או נמצאות צמוד אליו, בהתאם לעיצוב. שימו לב שאין תפר :)


















החלק הפנימי של הכריכה מצופה בנייר עשוי בעבודת יד מסיבים שמופקים מצמח שלא שמעתי עליו בחיים





את הכריכה בניתי לבד מצ'יפבורד שציפיתי בבד פשתן טבעי






הסגירה נשענת על סרט סאטן + כפתור באמת מהמם שמצאתי באטסי, אני צריכה למצוא תירוץ לקנות עוד אחד כזה ולהכין משהו בשביל עצמי (תסלחו לי שיש מיליון תמונות שלו, זה פשוט קצת מהפנט איך שהוא נראה מעט אחרת מכל זווית שהיא)








ואחרי שסיימתי לתכנן את האלבום בראש, החלטתי שהוא צריך שמיכה שתשמור עליו בדואר (אם כי בסופו של דבר, לאור עלויות הדואר המטורפות בארה"ב - והן באמת מטורפות - ולאור העובדה שיותר מדי דברים ששלחתי ושנשלחו אלי אבדו/לא הגיעו, החלטתי לא לקחת את הסיכון ומסרתי את האלבום ידנית), ולכן תפרתי לו בית.

הבד של בייסיק גריי - ואני שמחה לדווח שהם מהממים לא פחות בגירסת הבד - שתי שכבות שמחוזקות בקנווס מבפנים, וכן, הוא קצת עקום, זה לא צריך להפתיע אתכם לאור העובדה שהנדסתי אותו בעצמי ואני, מה לעשות, עקומה.



התווית הקטנה בצד גם היא של בייסיק גריי, קניתי את הסט הזה בשביל הפרויקט הנ"ל לפני יותר מחצי שנה...



את הסרט מצאתי אצלנו בחנות, על קיר הסרטים הענק. הייתי ממש מרוצה מזה שהוא תפור משני חוטים - טורקיז כחלחל וירוק, ולכן מחליף צבעים כמעט כמו הכפתור שקניתי. כל פעם שבאתי להוריד אותו מהקיר ולרכוש לי 2 מטר (2 יארד, ליתר דיוק) הוא נעלם באופן מסתורי... בסוף התלוננתי לדיאן שמישהו מנסה להתעלל בי והיא עזרה לי למצוא אותו ברגע של שקט אחה"צ. עליצות!



אני חייבת לציין שמזמן לא הייתי עד כדי כך מרוצה מפרויקט יצירתי. אולי בגלל שבאמת היה כאן הרבה תכנון ומחשבה והנדוסים בראש שלי, ולראות את זה מתגשם והופך למשהו מוחשי, עם יחסית מעט תאקלים ואלתורים (לא, אני לא אגלה לכם איפה הם), יחד עם זה שהתוצאה כל כך קרובה למה שראיתי "בחזוני", זה ממש שימח אותי.

ונאחל גם כאן שיהיו לכם חיים מאושרים וארוכים-ארוכים יחד (אני יודעת שאת כאן), ולנו עוד המון שנים של החלפת מתנות :-*

20 תגובות:

  1. 3> לא שזה חדש לי, אבל את פשוט מדהימה (נכון שזו מילה קצת שחוקה, אבל אני מתכוונת למשמעות המקורית והמלאה שלה) והאלבום? אני מתענגת על כל עלעול בו, ואוהבת אותו כל פעם קצת יותר :-). קלעת לכל מה שאי פעם רציתי באלבום (קווינסברי who?).
    מרימה כוס וירטואלית של ... (מלאי את החסר - דווקא פה אין לנו העדפות זהות ;-d) לעוד מלאנת'אלפים שנים של החלפת מתנות וחברות טובה :-*
    נוקי (וגם בייב שמהנהן בהסכמה גורפת כן לצידי)

    השבמחק
    תשובות
    1. :-* וגם () לשניכם (וגם לשני המזונבים :)

      מחק
  2. מדהים! מושקע וכל כך ויפהפה! אני דווקא חושבת שהייתי אוהבת את התפר באמצע, אבל הרעיון שלך בלי תפר משגע! הכריכה, הכפתור, והסרט, ההקפדה הזאת על כל הפרטים האלה הופכים אותו למושלם ממש. :)

    השבמחק
  3. וואו, מהמם! איזו השקעה! ודיוק! ועיצוב מקסים! אין מילים.

    השבמחק
  4. לא ראיתי אף פעם אלבום כזה מושקע ויפה!!!
    איזה כיף לחברה שלך....
    רואים שכל פיפס פה נעשה עם המון מחשה ואהבה

    השבמחק
  5. נשארתי בלי מילים. כמה השקעה. כמה דיוק. כל כך יפה. אם זה היה אלבום שלי לא הייתי יכולה להניח אותו מן היד. מדהימה.
    עידית.

    השבמחק
  6. טוב, זה שאת אלופה זה לא חדש. אבל איכשהו את מצליחה להרשים כל פעם מחדש עם משהו שהוא קצת יותר מדויק, מרגש ויצירתי מקודמו. אלופה, כבר אמרתי?

    השבמחק
  7. אני תמיד אוהבת את מה שאת עושה אבל זה באמת שיא חדש... מושלם מושלם.

    השבמחק
  8. כמה שלמות באלבום אחד! הורס את הבריאות! פשוט מהמם מהמם!

    השבמחק
    תשובות
    1. הלו, לשמור על הבריאות שם... בשביל זוג דברים חשובים :)

      מחק
  9. מנסה שוב להגיב....זו פשוט יצירת אמנות! כל כך כל כך יפה!!! בהחלט אלבום חתונה ששווה מחיר מוגזם שלוקחים מעצבי אלבומי חתונה....הלוואי שהייתי משלמת את הסכום הזה לך ומקבלת כזו תוצאה מושלמת!

    השבמחק
  10. אני לא נרגעת! זו אכן יצירת אומנות. זה אחד הדברים הכי יפים שאי פעם ראיתי!
    את פשוט אלופה!

    השבמחק