17.11.08

born again from the rhythm

ג'ף באקלי היה אמור להיות היום בן 42.
לאנשים שמעריכים את המוזיקה שלו יש מנהג שכזה, ביום ההולדת שלו, להפיץ את שמעו ברחבי העולם. יש כאלה מהם שמחלקים דיסקים שהם מכינים בעצמם עם אסופת שירים, יש כאלה שמתקשרים לרדיו ומבקשים להשמיע שירים שלו, יש כאלה שמחלקים עלונים... זו תהיה תרומתי הקטנה השנה.


אהבתי השניה (אחרי המילים) היא המוזיקה. אחד הזכרונות הראשונים שלי הוא אני, יושבת על פוף אצל סבא וסבתא, ומקשיבה לבאך באזניות הגדולות של סבא. ממרומי כמעט-שלושים שנותיי, אפשר לומר שאני נוטה חזק לכיוון השירה הרציונלית, המהורהרת, התוהה.
ג'ף, לעומת זאת, הוא סבון. שוטף את כל הלכלוך של חיי היום יום, ומשאיר אחריו תחושה של טוהר ונקיון, ודפים חדשים. בעיני הוא והקול שלו היו תופעה חד פעמית, מטלטלת, והעולם עכור ועמום יותר בלעדיו.

הציור של היום נעשה על פי תמונה של merri cyr (שוב), ובעיני הוא מאפיין אותו יותר מכל, מין הפקרת העצמי למנגינה, בלי יותר מדי התחבטות באיך אחרים תופשים את העצמי הזה כרגע. וכן, אלה נצנצים על החולצה שלו. הם ועוד שלל פרטים קטנים (הלוגו של קלווין קליין על התחתונים, החוליות בשרשרת שקשורה למכנסיים, הברק של השיער) תרמו לכך שעבדתי על הציור הזה 9.5 שעות.

הציור הזה תמיד מזכיר לי אמירה שלו מפעם,
If you let yourself listen with the whole of yourself, you will have the pure feeling of flight while firmly rooted to the ground. Your soul can fly outward, stringed to your ribcage like a shimmering kite in the shape of an open hand

את התמונה המקורית שאיתה עבדתי אפשר למצוא כאן.

אם הצלחתי לסקרן מישהו, אז כאן תוכלו למצוא את -
שיר הנושא מתוך האלבום הראשון של ג'ף (והיחיד שיצא בחייו), grace
הביצוע היפיפה של ג'ף להללויה, של ליאונרד כהן (כן, זה הביצוע שרופוס ויינרייט עשה לו מחווה בפסקול של שרק)
ג'ף מבצע את calling you, במקור מתוך פס הקול של 'קפה בגדד'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה