19.2.09

כל יום לומדים דברים חדשים

סופסוף הגיעו הציפורניים החדשות שלי, אז התיישבתי לפרויקט פרגמנט או שניים (לנסות לשרטט עם ציפורן עקומה זה פשוט סיוט).

הדוגמה הראשונה עושה שימוש בדף המגנוליה ולא עושים בכלל שימוש בציפורן, להוציא החתימה :) מאידך, היא נשענת רובה ככולה על משטח החירור האלכסוני (Grid), שזו הפעם הראשונה שניסיתי לעבוד איתו (ולכן ההבלטות השגויות בחלק העליון...) זה דרש קצת אימון וכמה נסיונות, אבל בסוף הצלחתי פחות או יותר. יש כאן פרגמנט אחד שמהווה את בסיס הכרטיס, עוד מעוין שנגזר והודבק מעל, והפרחים נגזרו מדף המגנוליה, הובלטו, והודבקו באמצעות מעט סיליקון ומעט דבק כדי לשמור על נפח אבל לא יותר מדי. מאחורה הצמדתי בריסטול בגוון ורוד סגלגל באמצעות חוט סריגה.

סה"כ זמן עבודה: 3 שעות.

הכרטיס הבא הוא עוד דוגמה של Gerti Hofman, שבמרבית הדוגמות שלה אני יכולה רק לבהות ולהיאנח בעצב למראה הצביעה הכשרונית שלה. לכן בחרתי בכרטיס עם מעט צביעה, שבכל זאת יאפשר לי לנסות לראשונה את השיטה הרטובה בעפרונות. בשיטה הזו יוצרים בסיס באמצעות עפרונות רגילים + פיזור בשמן, ומעליה מניחים שכבה של עפרונות מים בצבעים מעט כהים יותר.

(כבונוס גיליתי היום שלשמן הייעודי יש ריח תפוזי נעים, שגם מנעים את הזמן וגם מרחיק את החתולים ממשטח העבודה!)

עוד יש בכרטיס הזה, מלבד הצביעה, חירורים, stippling, הבלטות אחידות ומפוספסות, ולבסוף - הדבקת תלת ממד, של חלקי הפרח השונים, באמצעות סיליקון. האלמנט הפרחוני המרכזי הוא קטן למדי (ריבוע שצלעו כ- 3 ס"מ), ולכן הההדבקה בולטת אפילו יותר. לבסוף הצמדתי את הכרטיס לבריסטול בגוון חום בהיר, כמעט בז,' באמצעות חוט סריגה ירקרק.

ומבט מקרוב על הפרחים הקטנים. באנגלית הם נקראים snowdrops, ובעברית בשמם הלטיני - גלנתוס.


סה"כ זמן עבודה: 4.5 שעות.

3 תגובות: