23.2.10

אתנחתא

זה אולי נראה כאילו אני מתבטלת ולא קורה כאן שומדבר, אבל מאחורי הקלעים יש הרבה הרבה עבודה לקראת אמני רחובות. עד שיהיה לי מה להראות כאן, חשבתי לשתף אתכם בחלק מהתמונות שצילמתי במסגרת קורס צילום למתחילים שאני עושה. התמונות לא עברו כל עריכה למעט הקטנה לצרכי פרסום.

שיעור מעשי ראשון - צמצם, מהירות סגר וצילום תנועה (נווה צדק)



זו התמונה שאני הכי אוהבת מהשיעור הזה, גם בגלל האפקט שיוצרת התנועה וגם בגלל הצבעים העליזים

שיעור מעשי שני - תרגיל עדשות וצילומי רחוב (כיכר דיזנגוף - פרישמן - ים)

במסגרת התרגיל היינו אמורים לצלם אנשים, אבל (ואני מודעת לזה שזו בעיה ובעיה שלי בלבד) לא נעים לי, כי אני תמיד משליכה על כולם את העובדה שאני ממש שונאת שמצלמים אותי. אני יותר טובה בצילום חתולים :) אני לא יודעת אם שמתם לב, אבל חתולי רחוב כל כך מופתעים לטובה כשמישהו שם לב אליהם, שהם מיד משתפים פעולה. החתול הזה ניהל איתי שיחה של ממש, אבל העדפתי את הפוזה המנוכרת יותר.


זו התמונה היחידה שצילמתי של בנאדם ברחוב באותו שיעור. האישה הזו צולמה על ידי 80% מהקורס, שעבר כאן לפני, ללא ידיעתי. המורה אמר שבהתחלה היא היתה לא מודעת, ואז כששמה לב שמצלמים אותה היא הזדקפה, הבעת הפנים שלה השתנתה, והתמונות נראו פחות ופחות טבעיות. כשאני הגעתי, היא כנראה התעייפה והחליטה למתוח את השרירים. וככה אני קיבלתי את התמונה הזו. המורה שלי קרא לה "טובה אך מטרידה", שזה סוג האמנות שאני הכי אוהבת, אז יופי.
[אל דאגה, לאישה שלום, דקה אחרי זה היא המשיכה בדרכה]


שיעור שלישי - צילומי לילה (מרכז עזריאלי)
זה השיעור שהיה לי הכי הכי כיף, להפתעתי. היינו בתוך עזריאלי ועל הגג הנמוך שלו, היה כפור אימים, וסחבנו איתנו חצובות, אבל אותי זה ממש לא עניין ונהניתי מאד (ואני מאד רגישה לקור).

על הגג יש מבנים פירמידליים מזכוכית שהבניינים משתקפים בהם בכל מיני זוויות שבורות
התמונה הזו יצאה מאד מוצלחת בעיני, גרפית משהו

ואי אפשר בלי תמונה של איילון בחשיפה ארוכה...
הפנס הזה הזכיר לי משהו ביולוגי, דמוי עמוד פריחה, ומצא חן בעיני איך שאלומות האור שלו נראות לעין. החשיפה הארוכה תפסה גם את מעופו של חרק כלשהו באור :)


בשיעור הרביעי, שבו הלכנו את שינקין, נחלת בנימין ושוק הכרמל, צילמתי מעט מאד תמונות בגלל הבעיה שלי עם צילום אנשים, והמעט שצילמתי יצא בחשיפת יתר מעצבנת כנראה כתוצאה מבעיה כלשהי במצלמה (שסידרתי מאז, אבל מאוחר מדי), ולכן תאלצו להסתפק בשתי תמונות שצילמתי בעין כרם ובגן הבוטני בירושלים (חוויה מעניינת בפני עצמה בחורף).
ענפים וחזזיות זה שילוב שאני מאד אוהבת :)



ולבסוף, הערה כללית - שמעתי כבר מכמה אנשים שיש בעיות בתגובה לרשומות בבלוגר. מנסיוני בבלוגים אחרים, אכן יש בעיה מעצבנת שבה אחרי שבוחרים את פרופיל המענה ולוחצים על post comment מקבלים הודעת שגיאה שהנסיון נכשל. אבל, אם לוחצים שוב על post comment, מקבלים את הדף שבו אפשר להכנס לחשבון גוגל (האופציה שאני בוחרת בה), ואז הדפדפן חוזר אוטומטית לרשומה המקורית ושם צריך ללחוץ שוב על post comment והתגובה מופיעה. לא יודעת אם זה יעזור למישהו מכם, אבל לי בינתיים זה עובד (גם אם קצת מציק).

9 תגובות:

  1. תמונות נפלאות!
    נראה לי שאת עושה את אותו הקורס שעשיתי לפני כמה (הרבה) שנים...המקומות מאוד דומים...אמנם מאוד אהבתי את התמונה של החתול, אבל שתדעי שהשלב בו את מצליחה להשתחרר מהפחד לצלם אנשים הוא אחד השלבים הכיפיים בלימודים האלו! וראיתי הוכחות שהיית בירושלים ולא סיפרת :)

    השבמחק
  2. תמונות נהדרות!
    הנדנדה, האצבע המתיזה מים, הקשישה המטרידה... אבל האהובה עלי היתה החזיתות של עזריאלי (אוהבת בניינים, כזו אני). כל הכבוד!
    איפה את לומדת את הקורס?

    השבמחק
  3. אהבתי במיוחד את צילומי התנועה וגם את עזריאלי. ותדעי שאת לא לבד בחוסר הנוחות לצלם אנשים ברחוב - אני ממש לא יודעת איך עושים את זה...

    השבמחק
  4. התמונות משגעות. את מצלמת נפלא! אהבתי את תמונת הזקנה המסכנה שכולכם התעלקתם עליה. זה ממש פאדיחה לצלם אנשים ברחוב.

    השבמחק
  5. תודה לכולן :)
    הקורס שאני עושה משותף למסע אחר - המדרשה לצילום גיאוגרפי והקאמרה אובסקורה. אם מישהי מעוניינת בפרטים נוספים, מוזמנת לפנות אלי במייל: arapax בג'ימייל נקודה קום.

    וקרין - ייקח לי עוד זמן להתגבר על צילום אנשים, יש דברים בגו.
    והייתי בירושלים פעמיים! יש לי חברה מאד טובה שגרה שם ואמא שעובדת שם ;)

    השבמחק
  6. התמונות מקסימות. צילום מאוד עניין אותי מאז ומתמיד. כשהייתי ילדה הייתי בקורס צילום. צילמנו בשחור-לבן ופיתחנו את התמונות לבד בחדר חושך. לצערי בגלל המיגרנות לא יכולתי להמשיך כי הכימיקלים "הרגו" אותי...
    כיום נראה לי שאני צלמת גרועה ביותר. חחח...
    הייתי רוצה גם לעשות קורס צילום, אולי אני אשתפר קצת :)
    ואני גם לא חושבת שאוכל לצלם אנשים ברחוב, זה ממש מביך.

    השבמחק
  7. איילת - אני בהחלט יכולה להזדהות עם עניין הכימיקלים (לאור התנסותי עם זבובי דרוזופילה ואתר במעבדה לגנטיקה), אבל היום בצילום דיגיטלי בכלל כבר לא מדברים על פיתוח עצמאי בקורס, אז אל חשש :)
    ושחור לבן מאד מגניב אותי. יש סיכוי שפרויקט הסיום שלי יהיה בשחור לבן.

    השבמחק
  8. וואו!!! התמונות מהממות!!!
    גם לי יש בעיה עם צילום אנשים.. ואם הם לא רוצים שיצלמו אותם?
    אז אני ממש מבינה אותך :):)
    אבל התחליפים שלך מקסימים :)

    השבמחק