26.7.10

על הדבש ועל העוקם

לאחר הפסקה במגזר ההחלפות (פרויקט לשוני מעיק גזל את כל זמני הפנוי), הצטרפתי לשלוש החלפות חדשות. ראשונה - החלפה עקומה. מיהרתי להצטרף, כי הרי אין עקומה ממני!

העליתי בגורל את מיכלפ, ושוטטתי לה קצת בבלוג. ואז לא הצלחתי לחשוב על רעיון במשך כמה ימים, מה שדי הלחיץ אותי כי תאריך המשלוח הלך והתקרב (ולא היה כל כך רחוק מלכתחילה).

כמה ימים לאחר מכן, בעת שיטוטיי ברשת (אה, כמה יפים הם החיים ללא פרויקטי תרגום גדולים ומעיקים), נתקלתי בתחתיות  הסירים האלה, ומשום מה, עלתה במוחי תמונה של חדר עם רצפה כזו. כלומר, עקומה. כלומר, שהמרצפות שם הולכות בקווים מבולגנים (מי שביקר בדירה השכורה שלנו אולי יוכל להבין את מקורות הההשראה...).

סיפרתי לבועז על הרעיון שלי בעודנו עומדים חסרי מעש בתור לבידוק הבטחוני בנתב"ג, כולי מרוצה כי רצפה עקומה זה בדיוק בשבילי, הרי גם לו רציתי לא הייתי יכולה לצייר רצפה ישרה! קווים שלא מתנהגים יפה זה המוטו שלי!
אבל בועז תמיד אוהב לאתגר את כל מי שמסביבו, וככה הגעתי לרעיון הסופי: הרצפה שלי תהיה ישרה, אבל תראה עקומה. או במילים אחרות - הרצפה שלי תייצר אשליה אופטית.


 ככה הרצפה נראית במבט מקרוב (גם של העין, וגם של המצלמה). הקווים כולם ישרים ומקבילים. המרצפות - ריבועי נייר שחורים - נחתכו בעזרת פאנץ' וטרימר. הפסים שביניהם, עם טרימר. הונחו על הנייר עם סרגל וסימונים כדי לוודא שהם מקבילים. המרצפות עצמן הונחו גם כן בעזרת סרגל.

 ככה הרצפה נראית ממרחק רב יותר - רואים איך הקווים נראים כאילו הם הולכים באלכסון? זה בגלל שיש כאן קווים מקבילים שנחתכים על ידי קווים לא מקבילים, ולכן למרות שכל המרצפות באותו גודל והקווים מקבילים לחלוטין, התפישה שלנו גורמת להם להיראות מעוקמים. טוב, אם אתם גיקים כמוני אז זה מגניב גם אתכם :)

הרצפה הונחה (הה הה) על קארדסטוק אפור של DCWV עם קצת מרקם וצופתה בגלייז, וכדי לקשט את הקירות הוספתי מסגרות שנחתכו מנייר של webster's pages, ועליהן גירדתי ראב-אונים של basic grey, my mind's eye ו- fancy pants. וגם תליון מפתח קטן.

לבסוף החלטתי שהחדר עדיין נראה לי קצת ריק, אז הוספתי שולחן קטן שציירתי על קארדסטוק וצבעתי בקופיק, ועליו מפה קטנה עשויה טרים בד שקיבלתי במתנה עם רכישה מאטסי. כל זה הודבק על קנווס שצבעתי באפור.


בהמשך החלטתי גם להכין כרטיס שמייצר אשליה אופטית של עקמומיות; לשם כך שרטטתי קווים אלכסוניים מקבילים על נייר לבן רגיל, כך -


ואחר כך חתכתי ממנו ריבועים בארבעה גדלים, כך -


שהודבקו זה על זה כך -


ואחר כך הודבקו על נייר נוסף זה לצד זה. מקנסון אדום חתכתי פסים דקיקים שנחתכו לקיסמים באורך המתאים, והודבק כשלושה ריבועים ישרים לחלוטין, הנה מבט מקרוב להוכחה (תסלחו לי על האיכות) -


אבל עכשיו תראו מה קורה כשמסתכלים על זה מרחוק.
[זה הרבה יותר בולט במציאות, תאלצו להאמין לי, המצלמה חסינה יותר כנראה]


וכן, יש כאן גם קארדסטוק בסיס ואותיות שגזרתי ביד חפשית וקישטתי בעט עקום (שימו לב שממרחק מספיק גדול, כמו התצוגה המוקטנת להלן, לא רואים את הקווים האלכסוניים הקטנים ולכן הריבועים שוב נראים ישרים, כפי שהם באמת).


והנה הכל ארוז ומוכן למשלוח


ועוד קלוז-אפ קטן על הכפתור הסגול, הגדול והמגניב ששמקשט את האריזה ומסתיר את העקמומיות, אני בטוחה שמישהי מוצלחת בתפירה כמו מיכל תעשה בו שימוש הרבה יותר טוב ממני :)


 

10 תגובות:

  1. עבודה מעניינת מאוד, אם חשיבה מעבר...אהבתי

    השבמחק
  2. החלפה מעניינת מאוד ! אהבתי את היצירה בהקשר לנושא של ההחלפה ! ואהבתי את הסברים... אחלה פוסט ! 

    השבמחק
  3. ובמציאות עוד הרבה יותר יפה...
    אהבתי מאד ונהניתי מאד לקרוא את ההסברים בפוסט
    אז שוב
    תודה
    מיכל

    השבמחק
  4. כ"כ מגניב! אשליות אופטיות זה אדיר, לדעת לעשות אשליות אופטיות זה עוד יותר אדיר! הכל יפה, אבל הכרטיס לא פחות ממושלם. חייבת להגיד שאני חוששת שאני לא אוכל לדבר עם הילדים שלך ושל בועז. הם יהיו חכמים מידי...

    השבמחק
  5. אני מאד מאד את החשיבה שבהחלפה, תמיד מסקרן ומעניין איך הגעת לזה מה היו מקורות ההשראה, ופה מאד אהבתי את השראת המרצפות ולאן שלקחת את זה! כל הכבוד!!!! גם האריזה והכרטיס משתלבים כל כך יפה.

    השבמחק
  6. שיחוק אמיתי. אהבתי מאד את הפרשנות שלך לנושא ואת עבודת הרצפות (חחח).
    רחלי גזית

    השבמחק
  7. אני לא מפסיקה לחשוב כמה דיוק צריך בשביל ה"עקום" הזה, ושעשית את זה בצורה מדהימה.

    השבמחק
  8. מגניב!!!
    אהבתי את האשליה האופטית

    השבמחק
  9. אהבתי!!! האשליה האופטית יצאה מושלמת ואהבתי את כל התוספות שבחדר.

    השבמחק
  10. נפעמתי.
    עבודות מקסימות ובכלל, ההסבר שלך מעשיר.

    איזה יופי.
    מומלץ אצלי.

    השבמחק