23.10.08

מי הזיז את המספריים שלי

היום נתפנה קצת לפרגמנט.
אמנות הפרגמנט (נקראת לפעמים תחרה בפרגמנט) ותיקה מאד, ומקודמת כיום על ידי חברת
Pergamano המבוססת בהולנד. לעבודה עם פרגמנט נדרשים כלים מיוחדים (אם כי אפשר גם לאלתר) וגם נייר הפגרמנט בו נעשה שימוש שוקל כ- 150 גרם לגליון, בניגוד לנייר הפרגמנט שרוב האנשים מכירים משיעורי מלאכת יד ביסודי.
העבודה בפרגמנט מתבססת על הבלטה, חירור וגזירה, וצביעה בצבעים שונים (טושים, צבעי עפרון, צבעי מים, צבעי שמן).

[וידוי חושפני: אני לא אוהבת לצבוע. עם צבעי עפרון לפעמים, אבל כל שאר השיטות מעכירות את רוחי.]

העיסוק בפרגמנט דורש הרבה סבלנות ומידה מסוימת של פרפקציוניזם, לדעתי, כיוון שהכל נעשה בקנה מידה קטן, וכל נקודה שזזה מהמקום יכולה להרוס את התמונה הכוללת. העבודות שאעלה לכאן בשבועות הקרובים דורשות בין שעתיים ל- 12 שעות עבודה (לא רצוף, לא לדאוג), ללא צביעה. הצביעה בפני עצמה אורכת לא מעט זמן. זו הסיבה שכרגע אני מעדיפה סיפוקים מיידיים יותר, כל זמן שאין לי הרבה זמן. בחדשי החופש שלי אני בהחלט מצפה לחזור לעבוד עם הכלים והניירות שלי, יש עוד המוני דוגמאות ופרויקטים וטכניקות שאני רוצה לנסות.

מישהו שביקר בחצר שלי ב"אמני רחובות פותחים את בתיהם" בשנה שעברה בחן ארוכות את כרטיסי הפרגמנט שלי, ואחרי ששאל הרבה שאלות סיפר לי שכל המונחים שהשתמשתי בהם לקוחים מעולם עיבוד העורות, שכנראה הוא מקור הטכניקה.
לא יודעת אם זה נכון, אבל אני שמחה לעבוד עם נייר ולא עם עורות.

הכרטיס שבחרתי להראות היום אינו צבוע (מפתיע!), אבל משופע בחירורים וגזירות. גם השוליים הגזורים אינם מגיעים למצב הזה על ידי שימוש במספריים שמותירים צורה בשוליים, כי אם באמצעות חירור של מתאר הכרטיס, ואז גזירת "שפיצים" מכל שני חירורים צמודים. עבודת נמלים, כמו שאמא שלי נוהגת לומר :)
הוא מחובר לנייר פרגמנט בצבע סגול-ארגמן מיוחד ומנצנץ משהו, באמצעות סרט אורגנזה שחור.




2 תגובות:

  1. זה כל כך, אבל כל כך, כל כך יפה.
    תמיד סיקרן אותי הפרגמנט ועבודת הנמלים הכרוכה בו. מסוג הדברים שיושבים אצלי ב"טו דו ליסט".
    יום יבוא :-)
    העבודה שלך נהדרת !

    השבמחק